Milí priatelia, klienti dovolím si Vás informovať o cestovnom poistení UNIQA počas COVID -19. Je dôležité mať informácie správne a včas, preto dávam pár serioznych info k CP, pre tých, ktorí chcú nielen poistenie ale aj garancie plnenia poistnej udalosti.
Pre krajiny, ktoré boli štátnymi orgánmi SR z hľadiska šírenia nákazy označené ako bezpečné, platí cestovné poistenie v plnom rozsahu a liečebné náklady sú v rámci cestovného poistenia hradené v štandardnom režime v súlade s platnými poistnými podmienkami. Poistné krytie sa vzťahuje aj na poistné udalosti spojené s Covid-19. Liečebné náklady, vrátane nákladov spojených s nevyhnutným lekárskym ošetrením, predpísaním liekov, hospitalizáciou a ošetrovaním počas hospitalizácie v súvislosti s Covid-19 sú v rámci cestovného poistenia kryté. Z cestovného poistenia však nie sú hradené náklady na testovanie koronavírusu, ktoré nebolo nariadené ošetrujúcim lekárom. V prípade ak klient aj napriek varovaniam vycestuje do krajín, ktoré z hľadiska šírenia nákazy nie sú štátnymi orgánmi SR považované za bezpečné, nebude mať v rámci cestovného poistenia kryté poistné udalosti súvisiace s Covid-19. Všetky ostatné riziká, ktoré má klient zahrnuté v cestovnom poistení má v súlade s poistnými podmienkami kryté (okrem Covid-19).Ak klienti vycestujú do krajín, kde stále platia menšie či väčšie obmedzenia, môže byť v mieste pobytu vzhľadom na reštrikčné opatrenia pri voľnom pohybe osôb rozsah poskytovania asistenčných služieb obmedzený, preto je dôležité informovať sa o podmienkach výjazdu do zahraničia na stránkach MZV a EZ SR a preveriť si informácie o pravidlách cestovania do konkrétnych krajín na príslušných zastupiteľských úradoch. V prípade poistnej udalosti je potrebné čo najskôr kontaktovať asistenčnú službu a riadiť sa podľa jej pokynov.
V prípade, ak si klient zakúpil cestovné poistenie prostredníctvom cestovnej kancelárie a je zahrnuté v cene zájazdu, ktorý nie je možné v dôsledku krízových opatrení uskutočniť v pôvodnom termíne a dohodne sa s cestovnou kanceláriou na novom termíne zájazdu, je možné posunúť aj termín platnosti cestovného poistenia. Pokiaľ sa klient ešte nedohodol s cestovnou kanceláriou na náhradnom termíne zájazdu alebo spadá do skupiny osôb, ktoré majú právo odmietnuť poskytnutie náhradného zájazdu, má nárok na zrušenie cestovného poistenia a refundáciu poistného. V týchto prípadoch je potrebné kontaktovať cestovnú kanceláriu, s ktorou klient uzavrel zmluvu o zájazde.
Ak si klient zakúpil cestovné poistenie k zájazdu individuálne a dohodne sa s cestovnou kanceláriou na náhradnom termíne zájazdu, takisto je možné posunúť aj termín platnosti cestovného poistenia. Mal by však čo najskôr kontaktovať poisťovňu a požiadať o zmenu termínu platnosti cestovného poistenia. V prípade, že sa na náhradnom termíne nedohodne resp. spadá do skupiny osôb, ktoré majú právo odmietnuť poskytnutie náhradného zájazdu, bude mu na základe žiadosti vrátené poistné z cestovného poistenia. Žiadosť o refundáciu poistného je potrebné zaslať do poisťovne čo najskôr, najneskôr však deň pred plánovaným začiatkom zájazdu.
V prípade, že si klient vopred dojednal cestovné poistenie UNIQA a cestu nemôže kvôli koronavírusovím opatreniam uskutočniť, má nárok na vrátenie poistného z cestovného poistenia v plnej výške. Uvedené platí len pre poistné zmluvy krátkodobého cestovného poistenia uzatvorené na konkrétnu cestu do rizikovej destinácie, nevzťahuje sa na ročné cestovné poistenie.
K žiadosti o refundáciu poistného je potrebné doložiť doklad o tom, že cieľ cesty sa nachádzal v rizikovej oblasti (napr. letenka, alebo rezervácia ubytovania). V prípade, že klient žiada zrušiť cestovné poistenie do krajiny, ktorá je považovaná za bezpečnú, ale z dôvodu obáv nechce cestovať, poisťovňa bude pri vracaní poistného postupovať štandardne v súlade s poistnými podmienkami.
V prípade, ak klient vycestuje do zahraničia v súlade s opatreniami štátnych orgánov SR a z dôvodu zavedenia neočakávaných a náhlych opatrení uviazne v zahraničí v karanténe (v hoteli alebo ubytovacom zariadení) kvôli koronavírusu a nebude sa môcť vrátiť v plánovanom termíne domov, UNIQA automaticky a bezplatne predĺži platnosť cestovného poistenia v dohodnutom rozsahu na celú dobu pobytu v karanténe. Na všetky dodatočné náklady súvisiace s karanténou ako je napr. ubytovanie a strava, sa cestovné poistenie nevzťahuje.
Poistenie storno poplatkov sa nevzťahuje na zrušenie cesty z dôvodu výskytu koronavírusu v cieľovej destinácii. V súlade s poistnými podmienkami nárok na plnenie vznikne iba v prípade, ak by MZV SR vydalo odporúčanie necestovať do krajiny postihnutej živelnou udalosťou, vojnou, občianskymi nepokojmi alebo terorizmom. Pokiaľ však bola klientovi potvrdená nákaza koronavírusom a z tohto dôvodu zruší zahraničnú cestu vzniká mu nárok na uhradenie storno poplatkov z poistenia storna.