Bajkom na Koháryho dub

Miro Babinský   Apr 20 2020

Kedže cyklistická sezóna sa pomaly rozbieha aj u nás na HONTE, tak sme sa rozhodli predstaviť Vám zopár bike tipov z nášho penziónu Ezathouse Devičie. Zo začiatku sezóny volíme ľahšie nenáročné trasy a postupne budeme pridávať na intenzite. Na rozcvičku alebo rozbeh, ktorá je zároveň vhodným tipom pre rodiny s deťmi, je trasa na Koháryho dub.

Trasa č.1:  Bike Koháryho dub

Ezathouse Devičie - Koháryho dub - Ezathouse Devičie

MTB trasa pre menej náročných a rodiny s deťmi

Dĺžka: 10,4 km

Časová náročnosť: 1 hodina jazdy + 1 hodina prehliadka terénu

Začína sa na našom penzióne, odtiaľ sa po 250m v strede obce pri Obecnom úrade odbočí na smer Kráľovce - Krnišov. Prechádza sa popri vínnych pivničkách po ľavej strane a vchádza sa do lesa po ceste III. triedy na smer Kráľovce.

Zhruba po 4,2 km na vrchu kopca nájdete križovatku s možným odbočením na poľnú cestu vlavo.
Prejdete celú lúku a pokračujete jazdou v lese, kde cca po 500 m odbočíte vľavo a spustíte sa dole kopcom na velkú pasienkovú lúku. Po pravej ruke nájdete poľovnícku chatu. Pohľadom vpravo z tejto chaty na konci lúky v ľavom rohu, cca 30m vo vnutri lesa sa nachádza Koháryho dub.

Koháryho dub je najstarší a najväčší dub na Slovensku s obvodom 628 cm, viac ako 400 rokov starý. Jeho históriu a viac foto si môžete pozrieť aj na FB/Ezathouse v albume Koháryho dub.

Po zapísaní sa do návštevnej knihy a prehliadke jeho okolia sa vrátite spať na luku a zjazdom dolu sa dostanete na spodok luky, kde sa nachádza výjazd na lesnú cestu. Touto pokračujete cez les s výhľadmi na okolité lúky. CCa. po 2,5 km sa dostanete na asfaltovú cestu späť na Devičie.

Trasa meria 10,4 km v pokojnej jazde v trvaní 1 hodiny. V prípade, že sa zastavíte nazbierať si lesné plody, poľné kvietky či huby, tak strávite max. 2 hodiny. Je to ľahká trasa s miernym prevýšením, vhodná na začiatok sezóny alebo pre tých čo chcú len kratší tréning. Odporúčame aj pre rodiny s deťmi.

Po bajku dobre padne vychladený čapovaný Zubr a jacuzzi.

Ezathouse Váš partner na Bike po Honte

Trasu si môžete pozrieť TU:

NEWSLETTER
Aktuality a novinky
denne pre Vás

Publikácie

Logo - Publikácia - obrázok Logo - Publikácia - obrázok Logo - Publikácia - obrázok Logo - Publikácia - obrázok Logo - Publikácia - obrázok Logo - Katalog - obrázok